ראיון אישי

אסף קטן

מנכ”ל

תפקיד אחרון: מנכ”ל, Radyoos Media, ספקית פתרונות פרסום ומונטיזציה למפעילי תקשורת ואינטרנט.

ראיון אישי

המהלך המשמעותי שהובלת ב – תפקיד האחרון שלך?

בתפקידי האחרון הגעתי כמנכ”ל לחברה שחוותה הצלחה גדולה אך קצרת מועד ולאחריה נפילה עסקית ומורלית. המהלך שהובלתי היה בשני מסלולים משולבים: (1) בניית כיוון אסטרטגי חדש לחברה ותכנית פעולה למימושו – מיצוב מחדש בשוק, התאמת המוצר לכיוון החדש והתנעת פעילות שיווק ומכירות; (2) גיבוש מחדש של הצוות, שהיה מבולבל ומפוחד, סביב הכיוון והחזון. חודש-חודשיים מתחילת תפקידי, החברה על הנתיב הנכון בשני המסלולים הללו.

המהלך משמעותי שהובלת בקריירה שלך?

שניים כאלה: (1) בקומברס, הובלתי משלב הרעיון הראשוני ועד המימוש, הקמה של חטיבה עסקית חדשה שפעלה גם במודל עסקי שונה. זה היה תהליך ארוך שבו, לאור הבנתי את מגמות השוק המתהוות, יזמתי והובלתי צוות שניתח את המגמות ואפשרויות הפעולה השונות, בחן טכנולוגיות ושחקנים שונים בשוק, ובסוף הביא לאישור בהנהלת החברה של הקמת חטיבה חדשה תוך שיתוף פעולה אסטרטגי עם מספר חברות נוספות ליצירת פתרון ייחודי בשוק; (2) בקומפיולוקס, הובלתי חברה לקפיצת מדרגה, הן בהיקף הפעילות העסקית והן בהתארגנות שלה להמשך הצמיחה. כשהגעתי לחברה היא מכרה בכ-5 מיליון $ וברווחיות נאה, אבל בהסתמכות כבדה ומסוכנת על מסחר אלקטרוני. המהלך שהובלתי הביא לא רק לצמיחה מהירה (X2.5 תוך שנה וחצי), אלא גם לתמהיל מכירות בריא בהרבה ובניית צוות ותהליכים, בארץ ובחו”ל, היכול להוות את הבסיס להמשך הצמיחה שאכן הגיע.

האתגרים המרכזיים של משק הישראלי בשנים הבאות מהם לדעתך?

במאקרו – שילוב של מגזרים נוספים בשוק העבודה והעלאת כוח ההשתכרות / ערך הכסף של המגזרים החלשים, שכיום מתקשים לעמוד בעול גם אם הם מועסקים. במיקרו של תעשיית ההי-טק: שמירה על היכולת התחרותית והאטרקטיביות להשקעה לאורך זמן, לאור התחרות העולה (שלעיתים נראית כמו אימוץ המודל הישראלי) מצד שווקים שונים באירופה ובאסיה

מה חשוב לזכור ברגעי משבר?

  1. להיות אמין, שקוף ואנושי. בסוף כולם בני אדם;
  2. להיזהר מהחלטות קלות ופופוליסטיות. ברגעי משבר צריך לבחור בד”כ את הרע במיעוטו ולא את הטוב ביותר; זה יותר קשה אבל בחירה בנתיב הקל תוביל לעיתים קרובות למשבר עמוק יותר בהמשך במקום ליציאה מהמשבר

מה מוביל ארגון להצלחה?

אנשים. ארגונים מצליחים כשיש בהם גורם אנושי, מסגרת ואווירה שמאפשרים למצות את הפוטנציאל שמתרגם למוצרים, רעיונות ועסקים. ארגונים מצליחים כשהם מהווים אבן שואבת לאנשים מצטיינים בתחומים השונים, וכדי למשוך אנשים לארגון צריכים להיות בו מלכתחילה אנשים שטוב להם להיות חלק ממנו

מהו האתגר שניצב בפני מנהל במדינת ישראל?

לנהל נכון את מאזן ה”ישראליות” – ליהנות מהחלק הטוב שלה (יצירתיות, יזמות, יכולת אלתור) מבלי להיגרר לחלק הרע שלה (חיפוף, בלגן, “סמוך”)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן