ראיון אישי

גיא הולצמן

מומחה לפיתוח עסקי

תפקיד אחרון: חברת פנדור, ראש תחום פיתוח עסקי ופרויקטים מיוחדים.

ראיון אישי

מהו המהלך המשמעותי שהובלת בתפקיד האחרון שלך ?

• פתיחת השוק האמריקאי והבינ”ל עבור פנדור באמצעות יצירת קשר עם חברות הנדל”ן והבנייה הגדולות ביותר
בארה”ב לשם הקמת שת”פ עסקי ומכירת מוצרי פנדור בארה”ב. שיא הפעילות הזו הייתה יצירת קשר עם ורסאצ’ה כך שורסאצ’ה העולמית תעצב דלת עבור פנדור אותה פנדור תוכל למכור בעולם.דלת זו לכשיסתיים הליך עיצובה ויצירתה תפתח את הדלת ליצוא הדלת לכל העולם, לרבות לשוק הערבי.
המהלך המשמעותי שהובלת לאורך כל הקרירה שלך ?
• המהלך המשמעותי שהובלתי בקריירה היה הקמתה והובלה עסקית של חברת Ivy League Graduates, חברת ייעוץ לסטודנטים שרוצים להגיש מועמדות לתארים שניים באוניברסיטאות אמריקאיות. בסך הכל עזרנו ליותר מ-150 סטודנטים מ-11 מדינות ושלוש יבשות המהווים נכס כלכלי לחברה וזאת ללא תקציב פרסום אלא רק באמצעות פעילות שיווקית בסיסית. בשלב מסוים לקוחות הגיעו בשיטה של חבר מביא חבר מה שחיזק את המוניטין שיצרה וביססה לעצמה החברה כתוצאה מהפעילות והעשייה שלה. מטרת הקמת החברה הייתה התנדבותית גרידא, לעזור לסטודנטים פוטנציאליים שחברות אחרות בתחום עשקו אותן לאורך שנים. באמצעות הקמת החברה למדתי שיעורים חשובים ליזם בעולם המודרני, מגיוס לקוחות ועובדים ועד לתמחור הוגן של עבודתם של היועצים שלי. אני חושב שכל אדם שרוצה להיות מנהל צריך לנסות להקים חברה כדי להתמודד עם האתגרים שבדבר.
האתגרים המרכזים של המשק הישראלי בשנים הבאות , מהם לדעתך ?
האתגרים המרכזיים של המשק הישראלי הם מיצוי פוטנציאל הצמיחה הקיים בישראל כולל העסקתם של מגזרים שכרגע לא משתתפים באופן מלא בשוק העבודה, הגדלת פריון העבודה לעובד, הגדלת הייצוא הישראלי תוך התאמת התעשיות המסורתיות לעולם המודרני כך שיוכלו להתחרות ברמה הבינ”ל.
מהם האתגרים הייחודים לשוק הקמעונאי בארץ?
אתגרים המרכזיים של השוק הקמעונאי הישראלי הינם תחרות בחברות ה-e-commerce העולמיות כמו אמאזון ועליבאבא. בסופו של דבר עלויות ההובלה יתרסקו ויש סיכיו יותר מסביר שלמוצרים רבים יורידו מכסים ומיסים משמע השוק הקמעונאי ייחשף לתחרות חריפה ויהיה על השחקנים לשפר את היעילות ושירות הלקוחות שלהם לרמות מקסימליות תוך הסתפקות ב-Profit Margin מצומצם. כמו כן הקמעונאים חייבים לדעת לעבוד בעולם שהוא Omnichannel, כלומר לדעת למכור גם בחנות המסורתית גם באמצעות הטלפון וגם דרך אתר און לייין ואפליקציה, ולסנכרן ביניהם כך שחוויית הלקוח תהיה מיטבית בכל ערוץ.
מה חשוב לזכור בזמן משבר ?
חשוב לזכור שיש אנשים שכבר עברו את מה שאתה עובר וזה טוב וחשוב לשאול ולהתיעץ. תמיד צריך להישאר בפוקוס ולחשוב על הדרך לפיתרון המשבר. כדאי לנקות את הראש ולחשוב על תוכנית יציאה מהמשבר, לסמן ציוני דרך שצריך להשיג, ואז ליישם אותם צעד אחר צעד. אסור להיכנס לפאניקה. פאניקה לא תעזור לך ויתרה מכך הכפופים לך יראו שאתה בפאניקה וגם הם ייכנסו לפאניקה. מנהל חייב תמיד להיראות שהוא אינו אובד עצות בצורה מוחלטת. זה חלק ממתן מוטיבציה לעובדים.

מה מוביל ארגון להצלחה ?
לארגון מצליח ראשית כל יש תרבות ארגונית ייחודית שמאפשרת לו להצליח. כמו-כן צריך לגרום לעובדים להיות מעורבים בחברה ולחשוב עליה כאילו היא עסק שלהם. צריך לעודד את כל העובדים להיות יצירתיים ולהשמיע מגוון של דעות. צריך לדעת לפתח נישה ייחודית ולדבוק בה. הארגון צריך להיות קשוב ללקוחותיו, לקבל מהם פידבק תמידי, ולשים אותם במקום הראשון. כמו כן, הארגון צריך לדעת מה קורה בשוק שבו הוא פועל, מה עושים המתחרים – חדשים וותיקים – ולדעת להגיב לשינויי מגמה בשוק בזמן. תמיד צריך אצבע על הדופק.
מה האתגר העומד בפני מנהל במדינת ישראל?
מנהל בישראל נאלץ להתמודד עם האתגר הייחודי של בירוקרטיה ישראלית שהיא לא business friendly. כמו-כן ובהקשר לכך הוא צריך לתמרן בין עבודה עם שוק עולמי מתוחכם ומתקדם מול מדינה שיש בה הרגלי עבודה וחוקים שלעיתים מזכירים תנאי עולם שלישי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן