ראיון אישי

דוד שלטון

מנהל בכיר מומחה בניהול
מכירות ופיתוח עסקי

תפקיד אחרון ועד היום: סמנכ”ל מכירות ופיתוח עסקים, חב’ Comm-it

ראיון אישי

המהלך המשמעותי שהובלת ב – תפקיד האחרון שלך?

לאחר בחינה עמוקה של דרכי מכירת פרויקטים וההשקעה הכרוכה במכירה ישירה ללקוחות, הובלתי שינוי רדיקלי, שבו המכירה לחברות/ללקוחות נעשתה ברובה באמצעות שותפים עסקיים (אנשי מפתח בעלי נוכחות וקשרים בשווקים המקומיים) ברחבי העולם. באופן זה קוצצו עלויות המכר, היקף המכירות הוכפל והריווחיות עלתה משמעותית. בנוסף, השינוי יצר תשתית לרכישה עתידית של חברות מקומיות.

המהלך משמעותי שהובלת בקריירה שלך? 

במהלך עבודתי כמנהל חטיבת פתרונות הדפסה ב IBM, נתבקשתי ע"י מנכ"ל החברה באירופה, להכין תכנית אסטרטגית להגדלה מהותית של מחזור המכירות במדינות מערב אירופה. הכנת התוכנית כללה, מחד, מחקר מעמיק כיצד העולם תופס את תחום ההדפסה הדיגיטלית, ומאידך, פגישות רבות עם יועצים חיצוניים, לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים במספר מדינות באירופה לרבות מדינות אגן הים התיכון. התכנית הוצגה בפורום הנהלת IBM באיטליה ואשר הוגדרה על ידם כחדשנית ופורצת דרך. התכנית יצאה לדרך בפיקוחי האישי על כול סניפי יבמ אירופה בכדי לוודא שהכן התהליך מבוצע כיאות.
שנה לאחר מכן התבשרתי כי היקף המכירות זינק לשיעורים משמעותיים, וכהוקרה זכיתי בפרס מיוחד.

האתגרים המרכזיים של משק הישראלי בשנים הבאות מהם לדעתך?

הוזלת יוקר המחייה ומתן פתרונות למשבר הדיור ע"י הגדלת היצע קרקעות המדינה
לגרום לצמיחה של המשק הישראלי, תוך ביצוע מהלכים שיטיבו עם המגזר העסקי לרבות ענף ההייטק שהינו קטר צמיחה, ע"י
הפחתת הרגולציה על שוק ההון והבירוקרטיה המשרדית, הקטנת עול המיסוי על חברות ופרטיים, והגדלת מקומות תעסוקה
ניצול המשבר העולמי בכדי להפוך את ישראל למרכז השקעה עולמי ע"י עידוד משקיעים זרים

מה חשוב לזכור ברגעי משבר?

אמונה בעצמך, באנשים ובמטרה אליה חותרים, וכי תצלח את המשבר ואשר עשוי לחזק את החברה ולהביא להזדמנויות חדשות

מה מוביל ארגון להצלחה?

קיומם מספר גורמים קריטיים אשר שילובם מביא לצלחה, האחד, עובדים איכותיים ומקצועיים אשר מזדהים עם חזון החברה ומטרותיה. השני, מוצר אשר נותן ערך אמתי ללקוח מבחינת עלות תועלת, הערכת הפתרון ונאמנות הלקוח. והשלישי, יכולת התמודדות עם משברים וכישלונות, ע"י נחישות, התמדה ודבקות במטרה.

מהו האתגר שניצב בפני מנהל במדינת ישראל?

לאזן בין צרכי החברה ולצרכים אישיים/משפחתיים של העובדים, ע"י הגדלת היעילות והאיכות על פני ריבוי שעות עבודה
התחדשות ויצירתיות תמידית תוך שמירה על רמת מוטיבציה של עובדי החברה
הצבת הלקוח במרכז, לא כקלישאה אלא כדבר מהותי ממנו נגזרת פעילות החברה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן