meant2b
  • בית
  • אודות
  • שירותים לבכירים
  • צור קשר
  • הבלוג
  • המקפצה
  • בית
  • אודות
  • שירותים לבכירים
  • צור קשר
  • הבלוג
  • המקפצה
שערורייה בבנק
ראשי » כללי » שערורייה בבנק

שערורייה בבנק

מערכת MEANT2B 26/09/2016 8:50 am אין תגובות

bank_post

הבנק השני בגודלו בעולם, וולס פארגו, נקנס בשבוע שעבר ב-185 מיליון דולר לאחר שחשבונות רבים זויפו או נכפו על לקוחות שלא ידעו על קיומם. המנכ”ל בתגובה האשים את העובדים בעוד הם טענו כי חשו בלחצים למכור מוצרים ושירותים כדי לעמוד ביעדים. אנו ב- MEANT2B רואים בתגובת מנכ”ל החברה בריחה מאחריות וחוסר תפקוד ניהולי. פנינו למספר טאלנטים במשק הישראלי, על מנת שיחוו את דעתם על ניהול המשבר מנקודת מבט ניהולית.

 

atאריה טננבאום, מנכ”ל דורות מגופי פיקוד ובקרה בע”מ, סבור כי אחד מתפקידי ההנהלה הינו לבצע בקרה על פעילות העובדים ועל כן לא סביר כי פעולות אלא בוצעו ללא ידיעתם.

לצערנו וולס פארגו אינו מקרה חד פעמי בנוף העסקי, לא בעולם וגם לא בארץ “הקודש”. התפתחות תסריט של הנהלה שמאבדת את היושרה שלה למען השגת יעדים, הסתרה וחיפוי של פעולות לא חוקיות ולבסוף כשהמעשים מתגלים , אי לקיחת אחריות והאשמת עובדים זוטרים (הש”ג), אינו זר. ידוע שכאשר עוברים נקודה מוסרית ואתית מסוימת , המדרון הינו חלקלק. בארגונים פיננסיים בסדר גודל של בנק חייבת להתקיים ביקורת ובקרה פנימית שהיו צריכים להציף פעולות סיסטמתיות מתמשכות בניגוד לחוק. בנוסף לכך אחד מתפקידי המנהלים (בדרגות השונות) הינו לבצע בקרה על פעילות העובדים ולכן לא סביר שתופעה כזאת נרחבת יכלה להתקיים ללא ידיעת הממונים.

 

etארז טרמצ’י” מעניק לנו את נקודת מבטו מניסיונו כסמנכ”ל כספים במספר חברות במשק וסובר כי מדיונות מוכתבת ע”י הנהלה והיא היחידה היכולה לבטלה או לשנותה.

היכן היו מנגנוני הבקרה הפנימית? הרי בארגונים כאלה ישנה מחלקה שלמה העוסקת בביקורת פנים ובראשה עומד מנהל בכיר מאוד הנמנה על ההנהלה הבכירה והמצומצמת של הארגון . מהם נהלי הדיווח בארגון? כיצד לא דווח על היקף התופעה? היכן היה הדירקטוריון? היועץ המשפטי? סמנכ”ל הכספים? מניסיוני, כולם ידעו על כך, אף עודדו את התופעה, הרוויחו בונוסים מכך ובקיצור “חגגו” על חשבון הלקוחות והציבור.

 

eaאילן אלפיה, מנכ”ל ויו”ר BioSense Medical ltd, בעל ניסיון רב בשוק האמריקאי  חושב כי מחדל בהיקף כזה, מנכ”ל הבנק חייב לקחת אחריות מלאה בצורה פומבית, גלויה ושקופה.

מחדל בהיקף כזה, מנכ”ל הבנק אחראי וחייב לקחת אחריות מלאה בצורה פומבית, גלויה ושקופה. המנכ”ל היה צריך להתייצב מידית מול התקשורת ולומר:

 

  1. אני האחראי למחדל כמנהל הבכיר ביותר במערכת
  2. אני פועל במהירות ובנחרצות כדי לאתר את הלקוחות שנפגעו. אוודא אישית שכל לקוח ולקוח יפוצה.
  3. הנכס החשוב ביותר שלנו הוא האמינות. מחובתי לשקם את הנזק שנגרם לאמינות הבנק.

לגבי הפעולות שבוצעו תמונת הכשל הניהולי פה מאד ברורה. כיצד מערכות המידע של הבנק מאפשרות פעילות שכזאת?  זאת אומרת שהיה פה כשל מערכתי, או שלא: מנגנון שאפשר ביצוע פעולות שכאלו במכוון. בכל מקרה, גם פה קיימת אחריות מלאה של מנכ”ל הבנק. הכשל פה אינו מינורי. זה נושא אינהרנטי בגוף המנהל כספים.

 

sbbשגיב בן ברוך, מגיב מניסיונו כסמנכ”ל שיווק ומכירות וטוען כי כאשר מנהל מגדיר יעדים עליו לקחת אחריות ולנהל את הסיכונים הכרוכים בכך לרבות בקרות והגדרת קווים אדומים.

תפקידו של המנכל וצוות ההנהלה להוביל את החזון ולהגדיר את ערכי הארגון. כאשר מנהל מגדיר יעדים עליו לקחת אחריות ולנהל את הסיכונים הכרוכים בכך לרבות בקרות והגדרת קווים אדומים .

האם כל העובדים שהואשמו אינם ראויים ? אם כן מדוע עבדו בארגון לפני כן ? מה תהליך הקליטה שעברו ? תגובת המנכ”ל הינה בריחה מאחריות ומבטאת כשל מערכתי ארגוני.

 

דוד שילטון, סמנdsכ”ל שיווק ומכירות ב- Comm-IT, חושב כי תגובת ההנהלה היא בגדר פתטית אך מאמין כי ניתן לצמוח מהמשבר ואף למנף אותו.

אין ספק שהכתובת על הקיר, והניסיון של ההנהלה להתחבא מאחורי אמירות של, “לא ידענו, לא שמענו”, הן פתטיות ולא רציניות, וכמובן על גבול שקר בוטה. במידה ולא ידעו, אזי איזו הנהלה זו שלא יודעת מה קורה אצלה בחברה? דינה להתפטר. במידה וידעו זאת, וסביר להניח שידעו והורו לכול הדרגים לנהוג כך, גם דינם להתפטר.

על מנת לנהל את המשבר בצורה מיטבית על החברה לנקוט בשלושה צעדים: ענישה, פיצוי ושיקום.

ענישה-יש להעניש בחומרה (קנסות כספים גבוהים ביותר ופיטורים) את מנהלי הבנק לרבות נושאי משרה בכירים וכמו כן יש להשיט קנס כספי גבוה בהרבה ממה שניתן על הבנק עצמו, אם עדיין זה אפשרי, למען יראו וייראו

פיצוי – הבנק צריך לפצות כספית את לקוחותיו אשר נפגעו ושילמו עמלות בגין המעשים שנעשו.

שיקום – יש לפעול בצעדי שיקום הבנק ותדמיתו, הרי אין זה נכון וכדאי להרוס ולמוטט את הבנק, באופן זה כולם יפסידו, הלקוחות, הממשל וכמובן הבנק. לצורך זה יש לעשות קמפיין שיווקי בעניין בכדי לרכוש את אמונם של לקוחות הבנק.
כמובן שיש כאן הזדמנות מדהימה להפוך את המצב הקשה שהבנק ניקלע אליו, למינוף עסקי.הייתי מוכן לקחת על עצמי אתגר שכזה, לקחת גוף חולה ולשקם אותו, זה היה יכול להיות אתגר רציני מעניין.

אודות המחבר

MEANT2B להציג את כל הפוסטים של מערכת MEANT2B


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הייצוג שלך יכול להתחיל ממש עכשיו

סדנת עבודה למנהלי מ. אנוש וגיוס

ככה זה נראה כשמנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש וגיוס התכנסו לסדנת "יש פרות סגולות/להעיר את המוח היצירתי", היה כיף!

המקפצה המגזין שיקפיץ אותך לתפקיד הבא!
28/11/2018 אין תגובות

RISCO Group ככה גייסנו מנהל מדינה

RISCO Group החלה לעבוד עם Meant2B לפני מעל שנתיים זהו הראיון הראשון שאנו מביאים עם חברה שעובדת איתנו כדי להנגיש

קרא עוד ←
28/11/2018 אין תגובות

אפריקה כמוקד עניין למשקיעים וחברות

אפריקה משמשת מוקד עניין למשקיעים וחברות ישראליות במגוון תחומים, ביניהם חקלאות, תשתיות טכנולוגיה וביטחון. היא אמנם סובלת מבעיות שונות ומגוונות,

קרא עוד ←
07/08/2018 אין תגובות

מריאנו פטסינסקי – עסקה סגורה!

מריאנו, מנהל בכיר. עובד. מחובר ומקושר. מבין שבפנים הוא כבר חושב על הדבר הבא כי כל מיני דברים קורים ומשתנים

קרא עוד ←
הרשמה לניוזלטר וקבלת מידע מקצועי
הרשמה
תשמרו על קשר
הצטרפו אלינו לפייסבוק
הצטרפו אלינו ללינקדאין
אודות
אודות Meant2B
מדיניות פרטיות
מפת אתר
הצטרפו להצלחה
שאלון היכרות
יצירת קשר
עקבו אחרינו
שלחו הודעה
2019 © - כל הזכויות שמורות ל-Meant2B | האתר הוקם על ידי: WiseWay®
Meant2B ככה זה צריך להיות! ענת זיו 050-2771717 | קרן סדרינס 054-764-1364 | meant2b@meant2b.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס