ראיון אישי

צביקה בן פורת

מנהל בכיר. מומחה לחדשנות
טכנולוגית ועסקית

תפקיד אחרון: יעוץ עסקי וטכנולוגי לחברות הזנק וחברות מסחריות

ראיון אישי

המהלך המשמעותי שהובלת ב – תפקיד האחרון שלך?

בתפקיד האחרון שלי כיהנתי כמנכ”ל של חברה ציבורית שנקלעה לקשיים כספיים. הובלתי בה הרבה מהלכים משמעותיים בניסיון להצילה ולבסוף הבנתי שהמהלך המשמעותי ביותר היה לדעת מתי לשחרר ולעבור הלאה. למדתי מזה המון לקראת המשך הקריירה שלי.

המהלך משמעותי שהובלת בקריירה שלך?

אני חושב שהיו כמה כאלה, הבולטים שבהם הם הקמת הסטארט-אפ ISI, שלימים הפך לחברת dbMotion (זו נקנתה ע”י AllScripts בכ-230 מיליון דולר) וכן הנפקת החממה הטכנולוגית מעיין ונצ’רס שהנה החממה הראשונה שהונפקה בבורסת ת”א ואשר הפכה לדוגמא לחממות אחרות.

האתגרים המרכזיים של משק הישראלי בשנים הבאות מהם לדעתך?

אתגרים רבים עומדים בפני המשק הישראלי, אבל אם להתמקד בהיי-טק שזה התחום שלי, אני חושב שחשוב לשמר את כל מה שנבנה עד כה ולהעצים את התעשייה המרשימה שצמחה פה יחד עם שיפור החינוך הטכנולוגי והחינוך למצוינות. בהקשר זה גם למנוע בריחת מוחות מהארץ ולהשתמש בידע הטכנולוגי שפיתחנו כאן לצרכים חברתיים ולרווחת אזרחי המדינה.

מה חשוב לזכור ברגעי משבר?

ברגעי משבר העוגן שלי הוא הבית והמשפחה. המשפחה שלי היא הדבר החשוב בחיי והיא זו שעומדת לצידי בכל מצב. אני גם מנסה לזכור מה עשיתי ברגעי משבר בעבר ואיך זה עזר לי. “תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר”.

מה מוביל ארגון להצלחה?

שילוב של דברים – ניהול מפוקח וממוקד, צוות חזק ומסור, משקיעים שהם שותפים, מוצר טוב, עבודה קשה ואמונה בדרך והרבה, הרבה מזל.

מהו האתגר שניצב בפני מנהל במדינת ישראל?

מדינת ישראל היא לא מקום פשוט לחיות בו, לכל אחד לא רק למנהלים. למנהלים יש אחריות כלפי העובדים שלהם – ולכן אני חושב שהאתגר הוא לשמור על העובדים שלך גם אם יש קושי, עומס וביורוקרטיה – כמנהלים אנחנו נמצאים בעמדות כוח ואנחנו צריכים להיות ה”קול” של העובדים שלנו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן