יפתח נאור

יפתח נאור

כאן מכניסים תקציר אודות הלקוח הבכיר….

תפקיד אחרון: מנכ”ל חברת “מי אביבים”

על עצמי בקצרה

מיומנויות מקצועיות:

  • ניהול חברה על כלל רבדיה עם מחזור שנתי של כ-500 מיליון ש"ח
  • הקמת חברה, גיבוש המבנה הארגוני, גיוס כח אדם ניהולי, גיבוש שיטות עבודה, הקמת מערכות מחשב לרבות מערכת בילינג מורכבת, התווית מדיניות, גיבוש ויישם תכנית הבראה כוללת.
  • הקמת מערך שירות לקוחות – אסטרטגיה ויישום האסטרטגיה.
  • ניהול פעילות כספית ברמה של חברה ציבורית, גיוס הון כספי ותקציבים מול גורמים בנקאים, משקיעים מוסדיים ובעלי מניות.
  • עבודה מול מגוון גורמי ממשל בנושאי רגולציה, שינויי חקיקה ותקציבים
  • ניהול מערכת מורכבת של תשתיות הכוללות מערכי תפעול ואחזקה.
  • ביצוע של כ-100 פרויקטים הנדסיים בשנה.
  • ניהול מערך פעילות יזמי וחדשני של הפרטת תשתיות פרטיות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל
  • ניהול רכש טכנולוגי הכולל אפיון מערכות, ניהול מכרזים וניהול מו"מ עסקיים מורכבים מול חברות בינ"ל.
  • התווית תכנית אסטרטגית רב שנתית להגדרת תחומי הפעילות, יעדים עסקיים וכספיים, שווקי היעד ועוד.
  • פיתוח עסקי, הובלת הפעילות העסקית של רכישת חברות ומיזוגים, לצד עבודה מרובת ממשקים מול גורמים בחו"ל.

אני מאמין ש...

 

שינויים בקריירה

 

מה משותף למנהרות הכרמל, כביש 6 , מתקני התפלה והנתיב המהיר?

כולם בוצעו בשיטת ה –BOT כשילוב של הסקטור הפרטי במימון, הקמה ותפעול של התשתיות.

כמנכ"ל לשעבר של חברת כרמלטון שהקימה את מנהרות הכרמל, אני טוען כי הצלחת פרויקטים אלו טמונה בראש ובראשונה ביכולת של הסקטור של הפרטי להשקיע סכומים גבוהים תוך ראיה ארוכת טווח, יכולת הניהול הטובה, הגמישות והפתיחות לטכנולוגיות חדשות וחדשנות.

שמי יפתח נאור, אני נשוי לאילנה ואביהם של איתמר ויהל, ועיקר התמחותי הוא בביצוע פרויקטים מסוג ב ,BOT בנייה ותשתיות.

סיפור חיי התעסוקתיים עד כה מבטא "סגירת מעגל" והתמחות בשני צדי המתרס- הציבורי והפרטי כאחד.  לפני 25 שנה ככלכלן צעיר באגף החשב הכללי במשרד האוצר התבקשתי ללמוד מהאנגלים את נושא ה- BOT ולהכין מכרז ראשון לפרויקט מנהרות הכרמל. מאז התגלגלתי לתחומים שונים, בעיקר בתחומי הבניה, נדלן ותשתיות, ומלאתי שורה של תפקידים בכירים בקבוצת שיכון ובינוי אחזקות. התפקיד האחרון שלי בשיכון ובינוי היה מנכ"ל של חברת כרמלטון שהקימה את מנהרות הכרמל. אכן, סגרתי מעגל מהתיאוריה של מדוע BOT הוא אמצעי טוב לקידום פרויקטים? לפרקטיקה – הביצוע עצמו!

פרויקט מנהרות הכרמל הינה דוגמא נפלאה ליתרונות העצומים של הסקטור הפרטי בהקמת פרויקטים ביחס לסקטור הציבורי. פרויקט מנהרות הכרמל, הינו מגה פרויקט בהיקף של 1.3 מיליארד ₪, מורכב מאוד מבחינה הנדסית וטכנולוגית, שנוהל ברמה היום יומית תחת מכבש לוח זמנים מאוד משמעותי – התוצאה הייתה שהפרויקט היה מבין הפרויקטים היחידים בעולם שבו בוצעה חפירה של מנהרה ארוכה שעמד בלוח הזמנים של הביצוע!

בנוסף לכך דאגתי שמנהרות הכרמל יישם את הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום התנועה, בטיחות ומערכות הגביה. לדוגמא, הרעיון של שיטת גבית האגרה במנהרה, שבה ניתן לשלם מבלי לעצור היה שלי, וזה פרויקט המנהור הראשון בעולם שבו הופעלה שיטת גביה כזו. היישום היה מורכב מאוד, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת הרגולציה, אך המאמץ היה שווה כמובן. כל מי שנוסע היום במנהרה מתרשם מאוד מחוויית נסיעה נעימה ונהנה מכניסה ויציאה מהירה במנהרות.

לאחר שסיימתי את מנהרות הכרמל עברתי לנהל את מי אביבים – תאגיד המים של תל אביב. בניהול מי אביבים יישמתי את העקרונות שלמדתי בסקטור הפרטי בניהול תשתיות. שמתי דגש ניהולי משמעותי להקצאת מקורות תקציבים גדולים וביצוע איכותי של שדרוג והחלפת תשתיות המים והביוב בעיר תל אביב. היום אני גאה בכך שבתקופת כהונתי חודשו תשתיות המים והביוב באופן שהוחלפו 150 ק"מ של קווים מאוד ישנים, ובכך אפשרתי המשך אספקת מים טובה ואיכותית לתושבי העיר למשך שנים רבות.

גם כיום אני כשאני עצמאי, אני נמצא בתווך של בין הסקטור הפרטי לסקטור הציבורי. אני מיישם את הניסיון שצברתי בתחום המים מחד, והניסיון בתחום ניהול תשתיות בסקטור העסקי מאידך. במסגרת זו אני מציע לתאגידי המים פתרונות תפעוליים המבוססים גם על טכנולוגיה מתקדמת לצורך יצירת שיפורים תפעוליים והתייעלות.

אני מקווה לפגוש עוד אנשים שיהיו פתוחים לרעיונות שלי  לחדשנות, יישום טכנולוגיות מתקדמות וקידום תפיסות תפעולית יעילות מצד הסקטור הפרטי לצורך קידום מערכי תשתיות לאומיות בישראל ובחו"ל.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן